Wednesday, April 18, 2007

Μανιφέστο

Αγαπητό σύστημα,

μπορεί να φταίει το ρούμι για το γράμμα αυτό (πολύ Havana Club κύλησε στο ποτήρι απόψε). Αλλά ήθελα να σου πω δυο λογάκια. Έτσι γιατί τα δικαιούμαι. Για τις τόσες φορές που σε υπερασπίστηκα σε συζητήσεις με κομμουνιστές και εξωκοινοβουλευτικούς, τουλάχιστον. Που είπα ότι καλύτερα με σένα, γιατί τουλάχιστον έχουμε το ελεύθερο να σε βρίζουμε και να γράφουμε ό,τι θέλουμε. Στη Σοβιετική "ελευθερία" δεν θα επιτρέπονταν τα blogs, έτσι δεν είναι;

Για να δούμε, τι μου έδωσες ως σήμερα; Μια εκπαίδευση σκατά, που παράγει παπαγαλάκια και ντενεκέδες. Που τα βάζει μετά στα πανεπιστήμια και τα κάνει από ντενεκέδες σκουπιδοκάδους και από παπαγαλάκια όρνια. Πάλι καλά που είχα ένα σπίτι που μου έδωσε την αγάπη για την παιδεία να λες και μια φυσική αγάπη για το διάβασμα. Εγώ που λες έκανα και τα πανεπιστήμιά μου και τα λαμπρά μεταπτυχιακά μου - υποτροφίες κτλ. Εσύ δεν μου βρήκες τη δουλειά που μου έταξες, που είχες την υποχρέωση να μου βρεις αφού εκπλήρωσα όλες τις προϋποθέσεις που εσύ είχες βάλει. Είχες και άλλη μία, γραμμένη με αόρατο μελάνι, τη λαμογιά, τον κομματισμό, το γλύψιμο, τον σφουγγοκωλαρισμό. Εγώ αυτή δεν την υπόγραψα και εσύ τώρα κάνεις πως δεν υπάρχω. Και δεν σου αρέσουν τα όσα έμαθα στις παρυφές σου, τη rock κουλτούρα, την ανησυχία για τα πράγματα, την ικανότητα να μην τα βλέπω όλα μπλε, πράσινα και κόκκινα. Προσπαθείς να με πείσεις ότι παραστράτησα, ότι κάνω κακώς που δεν βλέπω τηλεόραση, που δεν πάω εκκλησία, που δεν ακούω Παπαρίζου. Που δεν με νοιάζει το πόσα λεφτά θα βγάζω, αλλά το τι θα κάνω με όσα βγάζω και το πώς θα τα βγάζω. Που φωνάζω φάουλ κάθε φορά που οι σοβαροφανείς ατζέντηδές σου βρίζουν τον Άσιμο, τη Γώγου, τον Αγγελάκα και μιλάνε ώρες για τη Γιουροβίζιον.

Μετά από όλα αυτά μου ζητάς να υπηρετήσω τη θητεία μου, το χρέος μου λες, την υποχρέωσή μου. Για πες μου ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΟΥ ΧΡΩΣΤΑΩ; Στο όνομα τίνος πράγματος; Μπήκαμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι Τούρκοι δεν μας απειλούν. Αν απειλούν την Κύπρο, ας κάνει κάτι η Κύπρος για αυτό. Είναι άλλωστε ένα ΑΛΛΟ κράτος. Οι υπόλοιποι γείτονες δεν μας απειλούν. Δεν έχω χρωστούμενα απέναντί σου. ΕΣΥ ΕΧΕΙΣ. Και ζητάς και τα ρέστα. Με έχεις να κάνει να νιώθω σαν τον Richard Hannay στα 39 Σκαλοπάτια, σκαρφαλωμένος σε ένα τεράστιο ρολόι, να προσπαθώ να σταματήσω τους λεπτοδείχτες, να παγώσω τον χρόνο να μην κυλάει άλλο. Αυτό δεν ονομάζεται ψυχική οδύνη;

9 comments:

Siddhartha said...

Δεν θα σε βοηθήσει μάλλον αυτό που θα διαβάσεις, αλλά διαβάζοντας το ποστ σου, με έπιασαν κι εμένα τα διαόλια μου.

Έχεις 100% δίκιο. Για κάτι τέτοια και τέτοιους θα χάσεις 12 μήνες από τη ζωή σου. Για κάτι τέτοιους και τέτοια, μπορεί, και να χριαστεί κάποτε να δώσουμε τη ζωή μας. Μόνο που το σκέφτομαι αυτό τρελένομαι. Δίκιο και 100% για την Κύπρο. Μαζί σου και εδώ. Βάλαμε το χεράκι μας και εμείς βέβαια στο παρλεθόν για να τα γαμήσουμε, άλλα έχει παραγίνει το όλο σκηνικό.

Έχω βαρεθεί να τρώω την ειρωνία των άλλων όταν τους λέω τι σπουδάζω 'Ιστορία, τί λεφτά θα βγάλεις καλέ? Πώς θα ζήσεις?'. Λεφτά, λεφτά λεφτά. Κατασκευή αναγκών που ούτε καν τις χριαζόμαστε και ούτε λεπτό δεν κάθονται να σκεφτούνε. Και για κάτι τέτοιους μπορεί και να δώσουμε την ζωή μας. Για μια πατρίδα που γυρνώντας θα μου κλείσει την πόρτα κατάμουτρα και θα μου πεί 'χωρίς πολιτικό μέσο δεν διδάσκεις'. Ρε άντε και στο διάλο, γαμώ τον Καραϊσκάκη και την επανάσταση....

Sorry, σβήστο καλύτερα....

Anonymous said...

O στρατός ειναι τα τελευταια χρονια ανεμελιας.

Βρισε με αλλα καποτε θα τον θυμηθεις το γερο-Tony...

tink said...

άκου λίγο να σου πω τις γνώσεις μου για το σύστημα. Με προσέχεις;

Το σύστημα μπορείς να το γαμάς όσο μα όσο θέλεις, αλήθεια σου λέω, το γάμησαν κάποτε και οι Αντίδραση αν θυμάσαι (το σύστημα μας κάνει τρελούς λαλαλα ΓΑΜΩ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ ΜΑΖΙ ΠΑΨΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΚΑΘΟΔΗΓΕΙΤΕ ΤΗΝ ΖΩΗ λαλαλα)αλλά το μόνο που θα καταφέρεις, και μιλάω εκ πείρας, είναι να γαμάς ταυτόχρονα και την ψυχολογία σου που, κακά τα ψέμματα δεν σου φταίει και σε τίποτα.

Η αλήθεια είναι πως, αφού την έκανες την αρχή με το blog, δες το σαν ψυχανάλυση το όλο θέμα και βρίζε το σύστημα και ότι άλλο σου κάθεται στο λαιμό (πχ στρατός) αλλά όταν θα κλείνεις το blog σου να τα βλέπεις πιο χαλαρά τα πράγματα , απέκτησε και λίγο ωχ αδελφισμό που σαν την coca cola πίστεψε με πάει με όλα. Ε είπα να δώσω την συμβουλή μου κι εγώ μωρέ.

Πάντως τον γέρο Τονι να τον ακούς, είναι σοφός άνθρωπος αυτός.

Anasazi said...

Σας προσέχω. Γερο-Tony μπήκα στον πειρασμό να σου πω ένα κοσμητικό, για να είμαι ειλικρινής. Αλλά άμα λέει η tinkerbell ότι είσαι σοφός άνθρωπος κάτι θα ξέρει. Άλλωστε μου είσαι συμπαθής.

Siddhartha τι να σου πω...Η ιστορία είναι χρήσιμο πράγμα. Πιο χρήσιμο από άλλα πράγματα που βγάζουν λεφτά. Π.χ. την αστρολογία. Το αν τα κονομάει ο Λεφάκης και εσύ δεν βρίσκεις δουλειά είναι λάθος στο σύστημα. Όχι δικό σου.

Κοντά σε όλα τα άλλα να προσθέσω και την υποχρεωτική αλλαγή εμφάνισης; Δηλαδή έτσι ξαφνικά αποφασίζει κάποιος μαλάκας πώς θα είναι τα μούτρα μου και εγώ πρέπει να αισθάνομαι cool?

nanos mesa se kalamia said...

υποχρεωτικη αλλαγη εμφανισης?? εσενα θα σου πεσουν τα μαλλια απο το αγχος πριν καταταγεις..(αυτο τωρα για καλο το ειπα?) ε δε ξερω αμα ΔΕ θες ΜΗ πας,απλα τα πραγματα.

Anasazi said...

Πολύ απλά τα βρίσκεις εσύ τα πράγματα Νάνε. Εκεί στα καλάμια δεν έχετε οικογένειες; Στις συνεντεύξεις εργασίας δεν σας ζητάνε χαρτί εκπληρωμένων στρατιωτικών υποχρεώσεων; Ή δεν ζεις στην Ελλάδα εσύ, ή εκεί στα καλάμια περνάτε ζάχαρη...

nanos mesa se kalamia said...

οικογενεια και να εχω.. ,στις συνεντευξεις σου ζητανε να εχεις απαλλαγει νομιμα απο το στρατο,δεν ειναι δυσκολο αυτο νομιζω..

tzotza said...

if you can't beat the system atleast don't let it break you!!! (έτσι λένε εκεί στο America αν και αυτοί εκεί ΙΔΕΑ δεν έχουνε για το τί θα πει the system..that's another story though..)

as an observer of dozens of male conversations about the time they spent in the armed forces, I do think that Tony Venieris is right..this will probably be the last stretch of a responsibilty-free time in your life so just look on the bright side of everything (there is always one somewhere) and enjoy the ride as much as you can..

it seems you've got a lot of people supporting you so just relax...

besides,most women like men in uniforms... ;-))))

take care

Anasazi said...

Κάνεις λάθος Νάνε, ο όρος στις συνεντεύξεις είναι να έχεις απαλλαγεί νόμιμα ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΥΓΕΙΑΣ. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι νόμιμοι είναι μόνο όσοι τελειώσανε σχολή αστυνομίας ή πυροσβεστικής, όσοι τον καιρό της στράτευσης ήταν δόκιμοι ιερωμένοι ή όσοι είναι τραβεστί.

Το κακό με μένα tzotza είναι ότι δεν μπορώ να υπάρχω απλά αράζοντας, θέλω μονίμως να έχω κάτι να κάνω. Έχω πολύ ενέργεια και αν με βάλεις να κάθομαι άπραγος μου έρχεται να ανατιναχτώ!