Tuesday, April 24, 2007

Τα Πουστάκια και οι Άντρακλες

Ξύπνησα πουρνό-πουρνό, με την αυγούλα. Με καλύτερη διάθεση από χθες το βράδυ (η βολτούλα λειτούργησε), αλλά με μια οργή να ξεχειλίζει έτσι χωρίς λόγο. Τσίτωσα και Turbonegro, τη δισκάρα Apocalypse Dudes που μου σύστησε η φίλη Tinkerbell (thanks!) και βγήκα παγανιά. «Κι άμα ακούσω την παραμικρή μαλακία, δεν θα κάτσω φρόνιμα», είπα.

Ε, λίγο που κι εγώ είχα ζοχάδες, λίγο το ότι η μαλακία καιροφυλακτεί σε κάθε γωνιά, έγινε το μπραφ. Αγόρευε με ύφος πενήντα καρδιναλίων ο κύριος προϊστάμενος, για ένα παιδί που δουλεύει για εμάς περιστασιακά, ότι είναι πουστάκι, ότι έμαθε αυτός πως είχε πάει στη συναυλία Marc Almond τις προάλλες, ότι να δεις που γαμιέται το ανώμαλο και άλλα τέτοια. Χαχανίζανε σαν κοτούλες οι θειάδες, φουσκώνανε τα κοκόρια του ορόφου από ανδρισμό, ε, πολύ δεν θέλουν τα νεύρα του Anasazi να απογειωθούν και να αρχίσουν να συμπεριφέρονται σαν τα Στούκας της Λουφτβάφε. Και τι σε νοιάζει ρε τι κάνει το παιδί στο κρεβάτι του; Μήπως ζηλεύεις που έχεις να γαμήσεις από τα Χριστούγεννα; είπα του προϊστάμενου. Να με απολύσει άλλωστε δεν...προλαβαίνει (ευχαριστώ ελληνικέ στρατέ). Αλλά και να προλάβαινε, σιγά μην κλάψω, σιγά μην τρελαθώ...

Κι εγώ μεγάλωσα σε μια οικογένεια που με έμαθε ότι ένας άντρας στο κρεβάτι με έναν άλλον αποτελεί αίσχος και ντροπή. Αλλά μετά βγήκα στον κόσμο, περπάτησα μόνος μου, γνώρισα πολλές γωνιές του, που δεν περιλαμβάνονταν στην ατζέντα της αστικής μου ανατροφής. Έτσι, για να βγάλω τα δικά μου συμπεράσματα για όλα αυτά. Έτσι, γιατί ωραία είναι και τα αστικά σαλόνια των μορφωμένων, με τις μεγάλες βιβλιοθήκες και τις συζητήσεις για τον Νταλί, αλλά και το πεζοδρόμιο έχει αλήθειες φιλαράκι. Και τα αστικά σαλόνια δεν είναι απαλλαγμένα από τη σαπίλα. Το έχω μυρίσει πολλές φορές το άρωμά της σε δεξιώσεις στα Βόρεια Προάστια, ανάμεσα σε γαλλικές κολόνιες και crepes d’ aubergine (κρέπες με τυρί και μελιτζάνα, ωραίο πράγμα).

Διάβασα κιόλας πολύ για την ομοφυλοφιλία, γιατί είμαι βιβλιοφάγος και πιστεύω στη γνώση. Και κατάλαβα ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα, ότι η φύση έχει χώρο και για τέτοιες περιπτώσεις - τέτοια φαινόμενα δεν περιορίζονται άλλωστε μονάχα στο ανθρώπινο είδος (έχουν καταγραφεί και σε χιμπατζήδες, πιγκουίνους, πρόβατα, δελφίνια και άλλα ζώα). Η αιτία φαίνεται να είναι πολύπλοκη, είναι όμως πιθανό ότι μερικές τουλάχιστον περιπτώσεις μπορεί να οφείλονται σε γενετικούς λόγους. Πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσε να συμβεί σε όλους μας και μπορεί να συμβεί και στα παιδιά μας, αν και όταν αποκτήσουμε. Έμαθα επίσης ότι οι άνθρωποι δεν συνήθιζαν να παθαίνουνε τέτοιες φρίκες, πριν έρθει και μας μπαστακωθεί ο Χριστιανισμός και ο Μουσουλμανισμός. Δύο θρησκείες που το βασικό τους δίδαγμα είναι ότι η σεξουαλική επιθυμία γενικά είναι ένα βρώμικο, απαίσιο πράγμα, για το οποίο θα έπρεπε να ντρεπόμαστε. Οι «αρχαίοι ημών πρόγονοι», που γαμιόντουσαν αβέρτα με κορίτσια και αγόρια ενώ φιλοσοφούσαν, δεν ήταν ανώμαλοι. Απλώς δεν είχαν συσχετίσει το σεξ ντε και καλά με τον αναπαραγωγικό σκοπό. Πιστεύανε ότι μπορούσε να υφίσταται και έξω από αυτόν, γιατί π.χ. είναι ωραίο πράγμα. Και αν είχα ζήσει τότε, το πιο πιθανό είναι ότι το ίδιο το σπίτι μου θα μου μάθαινε πρώτο και καλύτερο να είμαι bisexual - για να μην γράψω ότι θα μου τo επέβαλλε κιόλας, ως την κοινωνική νόρμα της εποχής από την οποία δεν θα επιτρεπόταν να «παρεκκλίνω».

Για να επιστρέψω στις δικές μου εμπειρίες, γνώρισα που λέτε και γκέι που ήταν όπως τους περιέγραφε το στερεότυπο που μου έμαθε το σπίτι μου: γαλιάντρες, κομπλεξικοί, καραγκιόζηδες. Γνώρισα όμως και αξιοπρεπέστατους ανθρώπους, οι οποίοι στα δύσκολα της ζωής υπήρξαν πολύ πιο «άντρες» από ότι διάφοροι «κανονικοί». Γι’ αυτό δεν γουστάρω να ακούω τον κάθε σκατοκαριόλη και το κάθε μουνί της λάσπης να λέει για «πουστάκια». Γιατί στο δικό μου μυαλό δεν είναι μια κατηγορία ανθρώπων δίχως περιεχόμενο. Είναι, αντιθέτως, πρόσωπα: ο Αλέξης, που τον δέρνανε τα παιδιά στο σχολείο της επαρχιακής πόλης όπου μεγάλωσε επειδή ήταν «αδερφή», αλλά εκείνος δεν έβλαψε ποτέ του ούτε μύγα. Είναι ο Άγγελος, το πιο εντάξει παιδί και πολύ τυπάκι. Είναι ο Φώτης, που στα 24 του πήγε και είπε στα αδέρφια του και στους γονείς του ποιος είναι και πώς θα ζήσει, όταν γνώρισε τον έρωτα της ζωής του. Αυτό, φίλε, σημαίνει να έχεις αρχίδια. Κατάλαβες κύριε προϊστάμενε;

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΥΣ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Qazi Rahman, «The Neurodevelopment of Human Sexual Orientation», Neuroscience and Biobehavioral Reviews, Vol. 29, No. 7 (2005), σελς. 1057-1066
  • Bruce Bagemihl, Biological Exuberance: Animal Homosexuality and Natural Diversity (New York: St. Martin’s Press, 1999)
  • Eva Cantarella, Bisexuality in the Ancient World [1988], 2η εκδ., μτφ. Cormac Ó Cuilleanáin (New Haven, CT: Yale University Press, 2002)
  • John E. Boswell, Christianity, Social Tolerance, and Homosexuality: Gay People in Western Europe from the Beginning of the Christian Era to the 14th Century (Chicago, IL: University of Chicago Press, 1981)
  • Mary B. Harris (επιμ.), School Experiences of Gay and Lesbian Youth: The Invisible Minority (Binghampton, NY: Haworth Press, 1998)
  • Jennifer Terry, An American Obsession: Science, Medicine, and Homosexuality in Modern Society (Chicago, IL: University of Chicago Press, 1999)
  • Arno Scmitt και Jehoeda Sofer (επιμς.), Sexuality and Eroticism among Males in Moslem Societies (Binghampton, NY: Haworth Press, 1991)

18 comments:

Siddhartha said...

Στο άκουσμα της λέξης ομοφυλόφιλος, ο μέσος Έλληνας, τους φαντάζεται μόνο πάνω στο κρεββάτι. Το μυαλουδάκι δεν μπορεί να πάει λίγο παρα πέρα και να δεί, ότι υπάρχουν και συναισθήματα και αγάπη. Λες και οι ομοφυλοφιλοι είναι ζώα που μόνο να γαμιούνται ξέρουν και τίποτε άλλο.
Πρόσθεσε σε αυτό και τον ρόλο των ΜΜΕ και πως προβάλλουν τους ομογυλόφιλους (άντρες κυρίως, γυναίκες σπανίως έχω δει στα κανάλια) και καταλαβαίνεις την σοβαρότητα του θέματος.
Φταίνε και οι ομοφυλόφιλοι σε ορισμένα σημεία με τους εκπροσώπους που επιλέγουν.
Αλλά φταίει και η υποκρισία του Έλληνα. Γιατί ο προισταμένος σου που έβριζε και χλεύαζε το παιδί αυτό, θα γυρίσει σπίτι θα ανοίξει το μαλακοκούτι, θα βάλει Ψινακη και θα πεί 'γαμώ τα παιδιά αυτός. Είναι γκέι, αλλά επειδη βρίζει χύμα τον πάω'. Άμα ξαναδείς τον προισταμένο σου ρίξε μια μούντζα από μένα περιποιημένη.

Siddhartha said...

Σου προσθέτω κι ένα άλλο βιβλίο στην βιβλιογραφία σου
Queer London: Perils and Pleasures in the Sexual Metropolis, 1918-1957 (Chicago Series on Sexuality, History, and Society) by Matt Houlbrook (Hardcover - 31 Jul 2005)
Αξίζει πραγματικά για να δεις τις συνθήκες μέσα στις οποίες αναπτύχθηκε η γκει κοινωνια στην Αγγλια

λόγια του αέρα said...

Αν οι άνθρωποι κρίνονταν από τα λόγια και το αντριλίκι από την επίδειξη ...
Συμφωνώ σε όλα με το κείμενο σου. Αν δεν το χαλάω, μόνο ένα πράγμα θέλω να πω: όποιος δεν έχει πρόβλημα με το δικό του κρεβάτι δεν ασχολείται με το κρεβάτι του άλλου. Αν ασχολείται...(καλά του είπες του τζάμπα μάγκα)

Anasazi said...

siddhartha: χμ, δεν το γνώριζα αυτό το βιβλίο. Είδες τι χρήσιμο είναι να είσαι στην Αγγλία; Είναι καλό, το έχεις διαβάσει; Ή πολύ ακαδημαϊκό;

Λόγια Του Αέρα: δεν μου το χάλασες καθόλου!

Siddhartha said...

Ακολουθεί το πρώτυπο, όπου κατά τη γνώμη μου, πρέπει να γράφετε κάθε βιβλίο ιστορίας. Βλέπει το θέμα κοινωνικά, αναλύει τις καταστάσεις μέσα στην κοινωνία της εποχής, πώς οι ομοφυλόφιλοι σιγά σιγά οργανώθηκαν ξεκινώντας από μικρά μπαρ. Έχει συνεντεύξεις από ομοφυλόφιλους της εποχής εκείνης, όπως επίσης και γράμματα και επίστολές που αντάλλαζαν μεταξί τους. Είναι πραγματικά πολύ ενδιαφέρον, όχι ιδιαίτερα δύσκολα αγγλικά. Από εκεί έμαθα για παράδειγμα ότι ήταν πολλές οι περιπτώσεις όπου ο άντρας ήταν παντρεμένος κανονικά με γυναίκα και παιδιά, και έκρυβε την ομοφυλοφιλία του, ενώ παράλληλα διατρούσε σχέσεις με άλλους άντρες κρυφά. Διαβάζετε με εξαιρετικό ενδιαφέρον.

Κατουρημένη ποδιά said...

κατάλαβα (δεν είμαι ο προϊστάμενος)..

ggk said...

Αυτό που μου αρέσει πολύ, μα πάρα πολύ στο blog σου είναι η βιβλιογραφία που παραθέτεις όπου χρειάζεται. Μπράβο σου!

Όσο για το θέμα, ζούμε σε μία χώρα που τώρα αρχίζει σιγά-σιγά να δέχεται το διαφορετικό. Όχι ότι δεν υπήρχαν ομοφυλόφιλοι παλαιότερα, απλά τώρα μπορούν και αυτοί να εκφράζονται ελεύθερα και αυτό δεν αρέσει σε πολλούς.

Anasazi said...

Κατουρημένη Ποδιά: έχεις και γαμώ το χιούμορ!

ggk: χε, χε, μήπως την εκτιμάς λόγω επαγγέλματος; Σε μια χώρα όπου ο καθένας βγαίνει και έχει άποψη για το κάθε τι, το να βάζω βιβλιογραφία είναι απλά μια ένδειξη ότι δεν ανήκω κι εγώ στην παραπάνω κατηγορία...

patsiouri said...

Μ'αρέσει που αποθεώνεις το μπλόγκ και τη γραφή μου ενώ στην πραγματικότητα ΕΣΥ είσαι όλα τα λεφτά! Μπράβο! Λόγω έλειψης χρόνου κοίταξα το τελευταίο μόνο πόστ αλλά κάποια στιγμή θα σας μελετήσω κύριέ μου!

Όσο για το θέμα έχω να πώ ότι μέχρι και ο Καρατζαφέρης ξύπνησε έστω για λόγους ψηφοθηρίας και δήλωσε στο down town βεβαίως βεβαίως πως " Τί θα προτιμούσατε, έναν Τσαρούχη ή έναν Πάσσαρη?", και πέσανε οι Ελληνάρες να τον φάνε...

Άν και ο Κωστάκης ο Πάσσαρης μου ήταν σχετικά συμπαθής αποθέωσα δήλωση και για τον προιστάμενό σου και γενικότερα το Μέσο Ελληνάρα που οι απόψεις του έχουν αρχίσει πλέον και κουράζουν, έχω να πώ πως πρέπει να τους στειρώσουν όλους με εντόλή της WWF και όλοι οι υπόλοιποι νορμάλ άνθρωποι, στρέιτ και γκέι, να γίνουμε Αντζελίνες και να υιοθετούμε παιδάκια από ξένες χώρες, να δείτε τί ωραία Ελλάδα που θα φτιάξουμε (έχω ακόμη πρόσφατη την τερατώδη μπίζνα του τοκετού, πολύ θα χαιρόμουν άν δέ γένναγε κανείς για ένα χρόνο να τους κλείσει το μαγαζί...)

Ούφ, σε ζάλισα, τόσο πολύ μιλάω συνήθως, φιλιά!

Anasazi said...

patsiouri, δεν με ζάλισες καθόλου! Γίνεται να σε ζαλίζει κάποιος που σου γράφει ότι είσαι όλα τα λεφτά;

Άρης said...

Καλά πρώτα από όλα σας έχει φάει η μετριοφροσύνη όλου σας (εννοώ πατσιουρη και εσένα) έχετε τρομερά μπλοκ και οι δυο.

Δεύτερον πες του διευθυντή ότι μόλις απόχτηση τα αρχίδια, ας πούμε του Λορενς της Αραβίας, ας έρθει και να μιλήσει. Πες του ότι οι σεξουαλικές προτιμήσεις του καθενός δεν είναι ούτε δείγμα ανδρισμού ούτε δείγμα για τίποτα εκτός της μαλακίας που δέρνει αυτόν που τα λέει. Μια μούντζα και από μένα στο ¨παλικάρι¨.

Anasazi said...

Γειά σου Εντροπία! Να' σαι καλά. Αν δεν έχετε μπει στο blog του Εντροπία αδέρφια, κάντε έναν κόπο να διαβάσετε μια φοβερή ιστορία για τον Τζόσουα Μπελ. Εμένα με έβαλε σε μεγάλες σκέψεις.

tink said...

κοίτα να δεις τώρα τι γίνεται με μένα,

δεν με απασχολεί τι κάνει ο άλλος στο κρεβάτι του (ή τέλος πάντων όπου του προκύψει)

δεν με απασχολεί τι κάνει ο άλλος γενικότερα (εντελώς γενικότερα)

συνεπώς

δεν με απασχολεί ούτε τι κάνουν ούτε τι λένε.Δικαίωμα του καθενός είναι να κάνει ότι θέλει και να λέει οτι θέλει.

...αλλά ναι, το αφεντικό σου είναι μαλάκας. Ή παίζει και αγάμητος. Ή κρυφοgay. Α ΝΑ ΤΟ!! Αυτούς τους κρυφούς δεν τους πάω.

BeBe said...

Τόσα σου 'χει μάθει η ζωή, τόσα λες ανθρωπάκι μου...πες του! Σιχτίρ βραδιάτικο με όλους τους κομπλεξικούς!
Εύγε για το post!

demonia said...

Μου άρεσε πολύ το ποστ σου Sidd...!ΝΑΙ στη διαφορετικότητα :-)
ΟΧΙ στην προκατάληψη και τους κομπλεξικούς!

Anasazi said...

Demonia καλή μου σε ευχαριστώ πολύ, μα δεν είμαι ο Sidd!!!

demonia said...

Αυτή τη στιγμή ντρέπομαι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ...Ήμουν σε internet cafe όταν σχολίασα,πολύ βιαστική κι έγραψα ό,τι να `ναι...!Χίλια σόρυ :-/

Anasazi said...

Καλά ντε, δεν το πήρα και κατάκαρδα! Μην αισθάνεσαι άσχημα.